Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
03.05.2024 03 maja 2024

Najnowsze dane o elektromobilności. PEVO Index

   Powrót       23 kwietnia 2024       Energia   

Na koniec marca 2024 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 62 657 szt. Park osobowych BEV składał się z 56 374 szt. (+61% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1705 szt. (-11% r/r). Na koniec marca 2024 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6283 szt. (+68% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 201 szt. (+25% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w marcu 2024 r. były Tesla Model 3 (388 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (236 szt.) oraz Volvo EX30 (125 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Audi oraz Volvo. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w marcu 2024 r. wyniósł 3,4%.

Infrastruktura ładowania

W Polsce na koniec marca 2024 r. funkcjonowało 6490 (+37% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4680 AC (+30% r/r) oraz 1810 DC (+60% r/r). W marcu uruchomiono 152 nowe punkty. Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (64%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec marca 2024 r. kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 780 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (621 punktów w marcu 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (279), Szczecin (222), Poznań (211) i Kraków (202). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec marca 2024 r. 681, co oznacza wzrost o 19% r/r.

Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych

„PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w naszym kraju. Pod koniec marca 2024 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4335. To wzrost o 76% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 0,7% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (356 ogłoszeń w marcu 2024 r. ze średnią ceną 68 329 PLN), BMW i3 (283 ogłoszenia ze średnią ceną 84 943 PLN) oraz Tesla Model 3 (179 ogłoszeń ze średnią ceną 148 202 PLN).

„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.

Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSNM, IBRM Samar oraz OTOMOTO(1).

Źródło: PSNM

Przypisy

1/ Więcej informacji o pełnej wersji raportu „Polish EV Outlook” dostępnych jest na stronie:
http://Polishevoutlook.pl

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Licznik AFIR. Możliwości polskiego rynku a cele rozporządzenia (17 kwietnia 2024)Wspólne badania i inwestycje. UE sięga po surowce krytyczne z Azji Środkowej (08 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)MKiŚ pracuje nad założeniami ws. wsparcia zakupu zeroemisyjnych ciężarówek (17 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony